Blog ini adalah luahan hati, perasaan, rasa dan idea ketika berada di UK, bersama isteri dan anak-anak. Kesusahan biasanya mengajar kita lebih matang dan berdikari.
Segala pengalaman yang diceritakan adalah pengalaman sebenar yang mana mungkin tidak semuanya sama bagi setiap manusia. Hayatilah sebagai panduan dan pedoman.
online cashback

Jumaat, 22 Mei 2009

Bingkisan PhD

PhD...

22 tahun dahulu, aku tak pernah menduga bahawa aku akan melanjutkan pelajaran sehingga ke tahap yang paling tinggi ini... Tak pernah terbayang bahawa aku dalam proses mengejar cita-cita untuk mendapatkan title Dr (of Philosophy). Alhamdulillah, masa makin berubah.

If semua orang boleh, maka aku juga BOLEH!
If semua orang berjaya, makan aku juga akan BERJAYA (insyaAllah).

Jika UPSR adalah ukuran utk ke sekolah menengah rendah, PMR ukuran ke sekolah menengah tinggi, SPM ukuran ke universiti/matrikulasi/STPM, degree ukuran untuk kerja dan master ukuran kebijaksanaan kita di mata masyarakat/majikan, apa pulak PhD?

Adakah PhD ukuran rambut yang makin kurang? Or ukuran usaha sendiri tanpa bantuan sesiapa? Or ukuran kelebihan diri berbanding rakan2 lain sejawatan?
Dalam dunia akademik, sesiapa ketinggalan maka dia akan keterbelakang, dipinggirkan dan di'anaktiri'kan. So, apakah peranan PhD?

p/s: Napa 22 tahun? Sebab masa ni aku baru darjah 1... sekarang kiranya dah 'tua sikit'.

2 ulasan:

  1. Sentiasalah bersyukur dengan anugerah Tuhan yang telah mengurniakan kejayaan demi kejayaan, jangan lupa pada perintahNya dan tinggalkan segala laranganNya.

    BalasPadam
  2. salam brother, cite la PHD pulak ape?
    sy ni lg teruk bg...25tahun bru amik diploma..
    abg beruntung disisi allah dan masyarakat..
    sy nie...jauh ketinggalan dlm dunia ilmu....

    BalasPadam

Anda boleh menggunakan 'smiley' di bawah di dalam komen anda (sila taip simbol 'smiley' secara manual..If anda klik tak kan ada apa2 kesan :P )

Blog Widget by LinkWithin