Blog ini adalah luahan hati, perasaan, rasa dan idea ketika berada di UK, bersama isteri dan anak-anak. Kesusahan biasanya mengajar kita lebih matang dan berdikari.
Segala pengalaman yang diceritakan adalah pengalaman sebenar yang mana mungkin tidak semuanya sama bagi setiap manusia. Hayatilah sebagai panduan dan pedoman.

Jumaat, 25 November 2011

After four years... Part 1



------------------------------------------------------------------------

Lama betul tak menulis di sini, ingat macam dah tak nak menulis di blog ni lagi.. apa pun, terima kasih kepada rakan2 yang menziarah tapi harap maaf, tuan rumah tiada seketika...
Tapi, tergerak jugak hati untuk menulis kembali setelah hampir setahun (agaknya) tidak update blog ni...

Alhamdulillah, pada 24 hb November yang lepas, genaplah 4 tahun aku berada di perantauan. Aku ingat lagi, sewaktu mula2 sampai di UK, aku datang berseorangan. Tidak membawa isteri dan anak2 kerana pelbagai urusan yang belum selesai di Malaysia ketika itu. Hanya membawa diri, satu beg besar dan satu beg laptop. Bersedia menempuh pelbagai rintangan dan dugaan yang mendatang untuk mencapai cita2. Tapi, di sinilah, segala-galanya bermula.

Before bertolak di KLIA pada November 2007.

Di samping keluarga yang datang menghantar aku.

OK, setelah 4 tahun di sini, apa yang aku dapat sebenarnya. Di sini, dapat aku simpulkan kepada beberapa perkara iaitu:

1A, 3B, 2C, 1D, 1G, 1H, 2J, 3K, 2M, 3P, 3S, 2T dan 1U (macam gred periksa pulak).

Untuk mengetahui maksud di sebalik setiap abjab ini, tunggu post seterusnya, insyaAllah. Tahun depan pulak la agaknya... hehe








Blog Widget by LinkWithin