Blog ini adalah luahan hati, perasaan, rasa dan idea ketika berada di UK, bersama isteri dan anak-anak. Kesusahan biasanya mengajar kita lebih matang dan berdikari.
Segala pengalaman yang diceritakan adalah pengalaman sebenar yang mana mungkin tidak semuanya sama bagi setiap manusia. Hayatilah sebagai panduan dan pedoman.
online cashback

Ahad, 19 April 2009

Sport day

Gambar sekadar hiasan.
(Ketka di taman permainan, Aisyah meminta duit daripada Papa untuk membeli aiskrim)

Alhamdulillah, cuaca semalam cerah dan baik sekali. Dengan matahari yang memancar dan suhu yang tidak begitu sejuk, aku dan adik ipar, Shafiq mengambil peluang ini melakukan aktiviti-aktiviti luar di Nottingham dan Loughborough.

Paginya, bermula pukul 10 pagi hingga 12 tghari, aku mengambil peluang bermain badminton bersama rakan-rakan di Nottingham. Sungguh puas hati bermain kerana 3 courts ditempah dan ramai rakan yang datang. Best betul. Menang atau kalah bukan menjadi soal bagi aku. Yang penting dapat mengeluarkan peluh, beriadah dan melepaskan tekanan daripada research yang tidak berkesudahan lagi. Sori geng, aku bukannya hardcore player. Main suka-suka je. Mana ada masa nak belajar skill2 ni... hihi.

Petangnya, dalam pukul 5.30 hingga 7.15pm, aku dan Shafiq pergi pulak ke Loughborough bertemu sahabat-sahabat lama bermain bola sepak. Pergh... begitu ramai sahabat yang turun hari ini. Satu team dalam 10 orang, hampir sama dengan game sebenar. Aku akui sudah lama tidak turun ke Loughborough bermain bola sepak sejak berpindah ke Nottingham. Sebelum ini, akulah tukang jaga bola dan sememangnya akan turun bermain bersama. Sudah banyak kali aku diperlawa datang oleh mereka tetapi asyik mengelak kerana jarak dan sebagainya. Tetapi, akhirnya aku datang juga semalam. Thanks guys, best dapat bermain bersama lagi.

Oleh yang demikian, aku isytiharkan Sabtu sebagai 'my sport day'... hihi. Ahad? Carboot day... hihi. Tak jugak kerana hari ni (Ahad) aku tidak ke carboot sebab sakit-sakit tulang sendi bermain semalam... haha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda boleh menggunakan 'smiley' di bawah di dalam komen anda (sila taip simbol 'smiley' secara manual..If anda klik tak kan ada apa2 kesan :P )

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X
=(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x(
:-t b-( :-L x( =))

Blog Widget by LinkWithin