Blog ini adalah luahan hati, perasaan, rasa dan idea ketika berada di UK, bersama isteri dan anak-anak. Kesusahan biasanya mengajar kita lebih matang dan berdikari.
Segala pengalaman yang diceritakan adalah pengalaman sebenar yang mana mungkin tidak semuanya sama bagi setiap manusia. Hayatilah sebagai panduan dan pedoman.
online cashback

Sabtu, 16 Januari 2010

Plagiarism checker

D for today:

Sekadar ingin berkongsi sedikit info yang mungkin berguna kepada rakan-rakan yang tengah 'syok' menulis/menyiapkan thesis/report/paper etc.

Aku telah terjumpa satu software yang amatlah bagus untuk kita check sama ada hasil kerja kita selama ini telah bebas daripada unsur-unsur peniruan (plagiat). Kelebihan software ini adalah seperti berikut:
a) mempunyai lebih daripada 10 billion database untuk dibandingkan.
b) unlimited document length
c) unlimited resubmitting
d) side by side comparison
e) links to plagiarised work
f) dan yang penting sekali adalah FREE of Charge....

Di sini diberikan link nya.

Memang menjadi dan telah terbukti kehebatan software ini. Jadi, cuba-cubalah. First year report yang aku ingat bebas daripada peniruan pun mempunyai plagiarism ratio sebanyak 21%!! Banyak tu. Tapi yang bestnya, aku juga diberikan di mana links website/paper yang sepatutnya aku qoute itu.

Selamat mencuba.

2 ulasan:

  1. salam.if saya check my assignment using this software and then my lecturer recheck my assignment using other software.contoh my lecturer using turnitin.adakah my plagarism ratio will be high sbb dah submit the same work banyak kali.hope dapat membantu.

    BalasPadam

Anda boleh menggunakan 'smiley' di bawah di dalam komen anda (sila taip simbol 'smiley' secara manual..If anda klik tak kan ada apa2 kesan :P )

Blog Widget by LinkWithin