Blog ini adalah luahan hati, perasaan, rasa dan idea ketika berada di UK, bersama isteri dan anak-anak. Kesusahan biasanya mengajar kita lebih matang dan berdikari.
Segala pengalaman yang diceritakan adalah pengalaman sebenar yang mana mungkin tidak semuanya sama bagi setiap manusia. Hayatilah sebagai panduan dan pedoman.
online cashback

Rabu, 30 Januari 2008

Rindunya TV malaysia

Alangkah rindunya aku nak tengok TV malaysia masa berada di perantauan ni. Cara senang dengan online je... Di sini sedikit link utk menonton rtm1, rtm2 dan TV3 secara online LIVE bukannya recorded, geng. Kalau recorded mmg ada kat website masing2, tapi ni kira LIVE cuma ada delay kira2 seminit gak. Camne pun, terlepas rindu nak menonton MELODI, Senario, Buletin Utama dan sebagainya.

Untuk rtm1: just click sini

Untuk rtm2 : klik sini

Untuk TV3 LIVE agak lain sikit pasal kena install software SOPCAST dulu

Ini adress utk TV3, 'paste'kan ke SOPCAST: sop://broker.sopcast.com:3912/17869

Enjoy geng....

1 ulasan:

  1. Salam
    Good job geng. At least boleh lah kawan2 dari Malaysia melepaskan kerinduan TV Malaysia bila diperantauan. Doa-doakan lah saya untuk merantau seperti saudara. Sekarang masih di Malaysia menjalankan tugas-tugas harian seperti biasa.

    Bila agaknya peluang seperti ini akan datang...Amin

    Herman, UTM.

    BalasPadam

Anda boleh menggunakan 'smiley' di bawah di dalam komen anda (sila taip simbol 'smiley' secara manual..If anda klik tak kan ada apa2 kesan :P )

Blog Widget by LinkWithin